У Головному управлінні ДПС у Харківській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія». Наводимо деякі запитання, що надійшли від платників податків та відповіді на них.
1.Де на вебпорталі ДПС можна знайти інформацію щодо даних реєстру платників ПДВ?
У відкритій та приватній частинах Електронного кабінету, розміщеного на вебпорталі ДПС (https://cabinet.tax.gov.ua), платники податків мають доступ, зокрема до сервісу «Дані реєстру платників ПДВ».
Робота у приватній частині здійснюється з використанням електронного цифрового підпису (кваліфікованого електронного підпису), що сертифікований у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
Для перевірки даних про реєстрацію платником ПДВ достатньо здійснити пошук за податковим номером (серією та номером паспорта) або найменуванням/ПІБ платника податків.
2.Чи змінюється номер рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ у разі зміни СГ місцезнаходження (місця проживання), пов’язаного зі зміною адміністративного району?
Відповідно до п. 200 прим.1.2 ст. 200 прим. 1 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) та п.5 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569 із змінами (далі – Порядок № 569), рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість відкриваються автоматично на підставі реєстру платників податку (далі – Реєстр), який ДПС надсилає Державному казначейству України не раніше ніж за один робочий день до дати реєстрації особи платником податку.
У Реєстрі зазначається, зокрема індивідуальний податковий номер платника ПДВ та дата реєстрації його платником ПДВ.
Індивідуальний податковий номер платника ПДВ присвоюється особі, що реєструється як платник податку і використовується для сплати податку. (п. 183.18 ст.183 ПКУ).
Індивідуальний податковий номер зберігається за платником ПДВ до моменту анулювання реєстрації платника ПДВ, що відбувається відповідно до ст. 184 ПКУ.
Відповідно до п. 8 Порядку № 569 новий електронний рахунок відкривається у разі повторної реєстрації особи платником податку.
Таким чином, при зміні суб’єктом господарювання місцезнаходження (місця проживання), у тому числі пов’язаного зі зміною адміністративного району, не відбувається анулювання реєстрації платника ПДВ та не здійснюється повторна реєстрація платником ПДВ, у зв’язку із цим підстави для відкриття нового електронного рахунку відсутні, а отже номер рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ не змінюється.
3.Де в Електронному кабінеті можна переглянути інформацію щодо реквізитів рахунка у системі електронного адміністрування ПДВ?
Згідно з п. 42 прим. 1.2 ст. 42 прим. 1 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання ПКУ та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, шляхом, зокрема перегляду інформації про платника податків, що збирається, використовується та формується контролюючими органами у зв’язку з обліком платників податків та адмініструванням податків, зборів, дані системи електронного адміністрування ПДВ.
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
Інформацію щодо реквізитів рахунка у системі електронного адміністрування ПДВ платники податків мають можливість переглянути в приватній частині Електронного кабінету у вкладці «Дані про банківські рахунки» режиму «Облікові дані платника» та у вкладці «Реєстр транзакцій» режиму «Система електронного адміністрування ПДВ».