Skip to content
Територіальне відділення ВГО "Асоціація платників податків України" в Харківській області

Територіальне відділення ВГО "Асоціація платників податків України" в Харківській області

податок. ЄСВ. прибуток. ПДВ. ВЗ. земельний податок

  • Головна
  • Новини
  • Як стати членом АППУ
    • Положення про членство в АППУ
    • Положення про розмір та порядок сплати членських внесків
    • Заява на вступ
      • Заява на вступ для фізичних осіб
      • Заява на вступ для середніх та малих підприємств
      • Заява на вступ для великих платників податків
  • Наші реквізити
  • Керівництво
  • Фотогалерея
    • Вітання переможців Всеукраїнського рейтингу “Сумлінний платник податків – 2020” 02.12.2021
    • 14.09.2021 Вітання переможців рейтингу “Сумлінний платник податків 2020”
    • Семінар 12.02.2021
    • Семінар 05.02.2021
    • 04.12.2020 Вітання переможців “Рейтингу сумлінних платників податків 2019 року”
    • 01.12.2020 Вітання переможців “Рейтингу сумлінних платників податків 2019 року”
  • Рейтинг 2024
    • Про Рейтинг сумлінних платників податків
    • Заявка
    • Положення про Рейтинг
    • Крітерії оцінювання
    • Основні дати
  • Податковий календар
  • Вебінари АППУ
    • Вебінар за темою “Актуальні питання з податку на прибуток підприємств та ТЦУ” 22 лютого 2022 року
    • Відео-зйомка Вебінару Запровадження РРО/ПРРО з 01 січня 2022 року
    • 31 січня он-лайн вебінар у форматі відеоконференції на тему «АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ЗАСТОСУВАННЯ МСФЗ ПЛАТНИКАМИ ПОДАТКІВ»
  • Реквізити рахунків для сплати
  • Інформаційні листи ДПС України
    • ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ № 1/2025
    • Інформаційний лист ДПС України за № 8/2024 «Щодо окремих змін до Податкового кодексу України, внесених Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у період дії воєнного стану», щодо запровадження сплати авансових внесків з податку на прибуток підприємств та податку на доходи фізичних осіб з пунктів роздрібної торгівлі пальним та оподаткування податком на прибуток банків та інших фінансових установ»
    • Інформаційний лист № 6/2024: ДПС впроваджує Експериментальний проект
    • Інформаційний лист № 5/2024 Огляд запитів* платників податків на отримання індивідуальних податкових консультацій у сфері міжнародного оподаткування
    • Інформаційний лист № 4/2024: 30+ питань платників податків щодо звітності в режимі Дія Сіті. Частина ІІ
    • Інформаційний лист № 3/2024: Щодо окремих питань запроваджених правил про контрольовані іноземні компанії
    • Інформаційний лист № 2/2024: Вдосконалення онлайн-комунікації з платниками податків та уточнення окремих положень законодавства
    • Інформаційний лист № 1/2024: 30+ питань платників податків щодо звітності в режимі Дія Сіті
    • Інформаційний лист № 4/2023: «Повернення» на довоєнну систему оподаткування: особливості переходу 
    • Інформаційний лист № 3/2023: Особливості визначення податкових (звітних) періодів для платників податку на прибуток підприємств, які є виробниками сільськогосподарської продукції
    • ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ № 2/2023: Закон України від 12 січня 2023 року № 2888-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо платіжних послуг»
    • ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ № 1/2023 : Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень»
    • Інформаційний лист № 8/2022: Особливості провадження волонтерської діяльності платниками податків – фізичними особами у період здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації
    • Інформаційний лист № 7/2022: Оподаткування податком на прибуток благодійної та гуманітарної допомоги під час дії воєнного стану в Україні
    • Інформаційний лист № 8/2022: Особливості провадження волонтерської діяльності платниками податків – фізичними особами у період здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації
    • Інформаційний лист № 6/2022: Особливості сплати податку на прибуток при виплаті дивідендів
    • Інформаційний лист № 5/2022: Особливості оподаткування операцій з об’єктами нерухомого майна, які будуть споруджені в майбутньому
    • Інформаційний лист № 4/2022: Стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні: що відомо про Дія Сіті
    • Інформаційний лист №3/2022. Все про програмні РРО  Розділ: Брошури Та Листівки
    • Інформаційний лист № 2/2022: Нововведення Закону України від 30 листопада 2021 року № 1914-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень»  Частина 2. Адміністрування податкового боргу, перевірки
    • Інформаційний лист № 1/2022. Нововведення Закону України від 30 листопада 2021 року № 1914-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» Частина 1. Податок на прибуток підприємств
  • Toggle search form

Розблокування ПН: ДПС відповідає на проблемні запитання

Posted on 01.06.202101.06.2021 By admin

 

В яких випадках призупиняється реєстрація податкових накладних?

Зупинення реєстрації податкових накладних платникам ПДВ в Єдиному реєстрі податкових накладних відбувається у випадку, коли підприємство включено в Журнал ризикових платників або по відображеній в поданій на реєстрацію податковій накладній операції спрацьовують критерії ризиковості господарської операції.

Які основні критерії ризиковості господарської операції?

Критерії ризиковості господарських операцій визначені у Постанові КМУ № 1165 від 11.12.2019 р.

На практиці основним критерієм, який відносить господарську операцію до ймовірно ризикової є невідповідність обсягів продажу обсягам придбання товарів, який полягає у тому, що обсяг постачання товару чи послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов’язань, яку подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого товару (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/ розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Також призупиняється реєстрація розрахунків коригування на зменшення податкових зобов’язань до податкової накладної, складеної та зареєстрованої постачальником товарів/послуг на неплатника податку на додану вартість, та подання для реєстрації в Реєстрі у строк, що перевищує 14 календарних днів з дня складення податкової накладної, зареєстрованої в Реєстрі без порушення граничних строків реєстрації.

Платники дуже часто жаліються на зупинку реєстрації податкових накладних по реальних господарських операціях. Чому це відбувається?

Так, дійсно мають місце такі випадки. Це зумовлене тим, що критерії ризиковості господарської операції визначаються автоматизованою системою, яка не завжди може враховувати особливості виробничої діяльності конкретних підприємств. Для прикладу, дуже часто призупиняється реєстрація податкових накладним підприємствам, які надають послуги. Оскільки в них в структурі придбання товари, а в структурі постачання –послуги, тобто спрацьовує так званий ризик «пересорту» або підміна товарних позицій.

Часто через блокування податкових накладних виникають проблеми в розрахунках з контрагентами. Що робити в таких випадках платнику?

Для уникнення призупинення реєстрації податкових накладних передбачений такий механізм як подання платником ПДВ Таблиці даних платника податку, в якому зазначаються коди УКТЗЕД товарів або ДКПП послуг, які підприємством на постійній основі придбаваються/постачаються, з обов’язковим долученням відповідного пояснення з посиланням на податкову та іншу звітність щодо реальності здійснення своєї господарської діяльності, забезпеченості необхідними обсягами майнових, трудових ресурсів, технологічним обладнанням тощо. Після розгляду такої Таблиці даних платника і відсутності податкових ризиків Комісією податкового органу приймається рішення про її врахування, і в подальшому реєстрація податкових накладних щодо реалізації товарів/послуг по зазначеих у Таблиці даних кодах УКТЗЕД товарів або ДКПП послуг не призупиняється.

Яким чином подається Таблиця даних?

Таблиця даних платника податку подається платником податку виключно в електронній формі засобами електронного зв’язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні довірчі послуги», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Податкова служба постійно розміщує на своєму офіційному вебпорталі відомості щодо засобів електронного зв’язку, якими може подаватися таблиця даних платника податку.

Який термін прийняття рішення щодо Таблиці даних платника?

Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п’яти робочих днів після її отримання.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку.

У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов’язковому порядку зазначається причина такого неврахування.

Якщо Таблиця даних платника не врахована, що робити суб’єкту господарювання?

Таблицю даних платника податку можна подавати декілька разів, обмежень немає. При цьому, для її врахування Комісією податкового органу необхідно усунути причини відмови, зазначені в попередньому рішенні.

Який граничний термін подачі пояснення та копії документів для розблокування податкової накладної?

Платник податку має право подати до контролюючого органу пояснення та копії документів протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів платник податку подає до ДПС також виключно в електронній формі.

Які основні причини прийняття Комісією рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування?

Комісія ГУ ДПС приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

– ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

– ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 Порядку, затвердженого наказом Міністерства фінансів від 1212.2019 р. № 520;

– та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Коли підприємство може бути віднесене до Журналу ризикових платників ПДВ?

Є 8 основних критеріїв ризиковості платника податку, які є підставами для включення в Журнал ризикових. Перш за все, зрозуміло, це наявність ризикових операцій в діяльності суб’єкта господарювання, пов’язаних з формуванням та розповсюдженням «схемного» податкового кредиту з ПДВ, мінімізацією податкових зобов’язань.

Серед інших критеріїв є, зокрема:

– юридична особа не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Казначейства (крім бюджетних установ).

– платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних періоди.

– платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період.

 

ПДВ

Навігація записів

Previous Post: Вебінар виключно з питань ТЦУ 15 червня цього року
Next Post: Повідомлення № 20-ОПП: ДПС про алгоритм заповнення розділу 3 «Відомості про об’єкти оподаткування платника податків»

Архіви

  • Травень 2025 (12)
  • Квітень 2025 (23)
  • Березень 2025 (13)
  • Лютий 2025 (12)
  • Січень 2025 (23)
  • Грудень 2024 (7)
  • Листопад 2024 (10)
  • Жовтень 2024 (7)
  • Вересень 2024 (8)
  • Серпень 2024 (2)
  • Липень 2024 (9)
  • Червень 2024 (5)
  • Травень 2024 (12)
  • Квітень 2024 (9)
  • Березень 2024 (14)
  • Лютий 2024 (16)
  • Січень 2024 (23)
  • Грудень 2023 (15)
  • Листопад 2023 (22)
  • Жовтень 2023 (15)
  • Вересень 2023 (17)
  • Серпень 2023 (13)
  • Липень 2023 (15)
  • Червень 2023 (22)
  • Травень 2023 (29)
  • Квітень 2023 (31)
  • Березень 2023 (27)
  • Лютий 2023 (39)
  • Січень 2023 (56)
  • Грудень 2022 (42)
  • Листопад 2022 (60)
  • Жовтень 2022 (44)
  • Вересень 2022 (53)
  • Серпень 2022 (81)
  • Липень 2022 (50)
  • Червень 2022 (74)
  • Травень 2022 (91)
  • Квітень 2022 (24)
  • Березень 2022 (41)
  • Лютий 2022 (197)
  • Січень 2022 (100)
  • Грудень 2021 (102)
  • Листопад 2021 (86)
  • Жовтень 2021 (66)
  • Вересень 2021 (70)
  • Серпень 2021 (58)
  • Липень 2021 (75)
  • Червень 2021 (62)
  • Травень 2021 (50)
  • Квітень 2021 (2)

Недавні записи

  • Відеозаписи виступів лекторів спільного з ДПС України онлайн Вебінару за темою: «Податкові сервіси та звітність в Електронному кабінеті для бізнесу”, анонсу освітньо-просвітницьких заходів, безкоштовних для членів ВГО АППУ, які відбудуться в травні та червні 2025 року та Промови Віце-президента, Генерального директора ВГО АППУ Людмили Герасименко: “Не розслаблятись. Війна триває. Передчасне самозаспокоєння – це ризик. Для нас. Для наших родин. Для війська. Для країни”. 08.05.2025
  • Руслан Кравченко: ДПС на практиці доводить конструктивність співпраці з громадами 08.05.2025
  • Руслан Кравченко: ДПС працює над удосконаленням підходів до розрахунку податкового навантаження 07.05.2025
  • З початку року платники отримали 239 тис. витягів про стан розрахунків з бюджетом в електронному вигляді 05.05.2025
  • Руслан Кравченко: ДПС вперше надіслала суб’єктам господарювання повідомлення для профілактики порушень 05.05.2025

Copyright © 2025 Територіальне відділення ВГО "Асоціація платників податків України" в Харківській області .

Powered by PressBook WordPress theme