Skip to content
Територіальне відділення ВГО "Асоціація платників податків України" в Харківській області

Територіальне відділення ВГО "Асоціація платників податків України" в Харківській області

податок. ЄСВ. прибуток. ПДВ. ВЗ. земельний податок

  • Головна
  • Новини
  • Як стати членом АППУ
    • Положення про членство в АППУ
    • Положення про розмір та порядок сплати членських внесків
    • Заява на вступ
      • Заява на вступ для фізичних осіб
      • Заява на вступ для середніх та малих підприємств
      • Заява на вступ для великих платників податків
  • Наші реквізити
  • Керівництво
  • Фотогалерея
    • Вітання переможців Всеукраїнського рейтингу “Сумлінний платник податків – 2020” 02.12.2021
    • 14.09.2021 Вітання переможців рейтингу “Сумлінний платник податків 2020”
    • Семінар 12.02.2021
    • Семінар 05.02.2021
    • 04.12.2020 Вітання переможців “Рейтингу сумлінних платників податків 2019 року”
    • 01.12.2020 Вітання переможців “Рейтингу сумлінних платників податків 2019 року”
  • Рейтинг 2024
    • Про Рейтинг сумлінних платників податків
    • Заявка
    • Положення про Рейтинг
    • Крітерії оцінювання
    • Основні дати
  • Податковий календар
  • Вебінари АППУ
    • Вебінар за темою “Актуальні питання з податку на прибуток підприємств та ТЦУ” 22 лютого 2022 року
    • Відео-зйомка Вебінару Запровадження РРО/ПРРО з 01 січня 2022 року
    • 31 січня он-лайн вебінар у форматі відеоконференції на тему «АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ЗАСТОСУВАННЯ МСФЗ ПЛАТНИКАМИ ПОДАТКІВ»
  • Реквізити рахунків для сплати
  • Інформаційні листи ДПС України
    • ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ № 1/2025
    • Інформаційний лист ДПС України за № 8/2024 «Щодо окремих змін до Податкового кодексу України, внесених Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у період дії воєнного стану», щодо запровадження сплати авансових внесків з податку на прибуток підприємств та податку на доходи фізичних осіб з пунктів роздрібної торгівлі пальним та оподаткування податком на прибуток банків та інших фінансових установ»
    • Інформаційний лист № 6/2024: ДПС впроваджує Експериментальний проект
    • Інформаційний лист № 5/2024 Огляд запитів* платників податків на отримання індивідуальних податкових консультацій у сфері міжнародного оподаткування
    • Інформаційний лист № 4/2024: 30+ питань платників податків щодо звітності в режимі Дія Сіті. Частина ІІ
    • Інформаційний лист № 3/2024: Щодо окремих питань запроваджених правил про контрольовані іноземні компанії
    • Інформаційний лист № 2/2024: Вдосконалення онлайн-комунікації з платниками податків та уточнення окремих положень законодавства
    • Інформаційний лист № 1/2024: 30+ питань платників податків щодо звітності в режимі Дія Сіті
    • Інформаційний лист № 4/2023: «Повернення» на довоєнну систему оподаткування: особливості переходу 
    • Інформаційний лист № 3/2023: Особливості визначення податкових (звітних) періодів для платників податку на прибуток підприємств, які є виробниками сільськогосподарської продукції
    • ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ № 2/2023: Закон України від 12 січня 2023 року № 2888-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо платіжних послуг»
    • ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ № 1/2023 : Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень»
    • Інформаційний лист № 8/2022: Особливості провадження волонтерської діяльності платниками податків – фізичними особами у період здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації
    • Інформаційний лист № 7/2022: Оподаткування податком на прибуток благодійної та гуманітарної допомоги під час дії воєнного стану в Україні
    • Інформаційний лист № 8/2022: Особливості провадження волонтерської діяльності платниками податків – фізичними особами у період здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації
    • Інформаційний лист № 6/2022: Особливості сплати податку на прибуток при виплаті дивідендів
    • Інформаційний лист № 5/2022: Особливості оподаткування операцій з об’єктами нерухомого майна, які будуть споруджені в майбутньому
    • Інформаційний лист № 4/2022: Стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні: що відомо про Дія Сіті
    • Інформаційний лист №3/2022. Все про програмні РРО  Розділ: Брошури Та Листівки
    • Інформаційний лист № 2/2022: Нововведення Закону України від 30 листопада 2021 року № 1914-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень»  Частина 2. Адміністрування податкового боргу, перевірки
    • Інформаційний лист № 1/2022. Нововведення Закону України від 30 листопада 2021 року № 1914-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» Частина 1. Податок на прибуток підприємств
  • Toggle search form

Адміністрування ПДВ: запитання-відповіді

Posted on 01.09.2021 By admin

На запитання відповідає заступник начальника Управління-начальником відділу адміністрування податку на додану вартість управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків ГУ ДПС у Тернопільській області СергіЙ ГОСПОДАРИК
Є безліч питань, що турбує суб’єктів господарювання, зокрема, податок на додану вартість. Адже ПДВ – податок на перший погляд не складний: із суми податкових зобов’язань віднімаємо суму податкового кредиту і отримуємо суму податку, що підлягає сплаті до бюджету. Однак попри його простоту цей податок – один з найскладніших. Саме, варто розповісти про ті питання, що найчастіше турбують бізнес.

З якої дати необхідно починати нараховувати та сплачувати податкові зобов’язання з ПДВ?

При обов’язковій реєстрації особи як платника податку реєстраційна заява подається до контролюючого органу не пізніше ніж 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій.

Якщо особа, у якої обсяг оподатковуваних операцій з постачання товарів/послуг за останні 12 місяців перевищив гранично встановлену межу (це 1 млн гривень), не подала до органу державної податкової служби заяву, то обов`язок нарахування та сплати податкових зобов`язань із податку на додану вартість у такої особи виникає з дня, наступного за граничним днем, який встановлено для подання заяви, тобто з 11 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто законодавчо встановленого обсягу оподатковуваних операцій з постачання товарів/послуг.

Якщо останній день строку подання заяви припадає на вихідний, святковий або неробочий день, то такий обов’язок виникає з наступного робочого дня за вихідним, святковим або неробочим днем.

Простіше кажучи, обов’язок нарахування та сплати податкових зобов’язань з податку на додану вартість виникає з дня, наступного за граничним днем, який установлено для подання заяви.

Тобто з 11-го числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто загального обсягу оподатковуваних операцій, який зобов’язує до ПДВ-реєстрації.

Які наслідки не реєстрації платником ПДВ для осіб, які підлягають обов’язковій реєстрації?

Особа, яка підлягає обов’язковій ПДВ-реєстрації та не подала до контролюючого органу реєстраційну заяву:

  • несе відповідальність за не нарахування або несплату ПДВ на рівні зареєстрованого платника;
  • не має права на нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування.

Якщо факт не реєстрації платником ПДВ буде виявлено податковим органом під час перевірки, на такого суб’єкта господарювання буде накладено штраф (25% від суми визначеного контролюючим органом ПДВ-зобов’язання). Тобто фактично йдеться про штраф у розмірі 25 % від суми ПДВ, що перетворився на податок з обороту.

Проте звертаємо увагу, що в разі якщо з 11 числа  календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто загального обсягу оподатковуваних операцій, суб’єкт господарювання не здійснює жодних операцій, сума його ПДВ-зобов’язань буде дорівнювати нулю, як і сума штрафу.

Підприємство виписало податкову накладну на дату відвантаження товару. Згодом реєстрацію покупця було анульовано. Як зареєструвати розрахунок коригування, якщо покупець вже не є платником ПДВ і повертає товар?

Порядок коригування податкових зобов’язань та податкового кредиту встановлено статтею 192 Податкового кодексу України. I для того, щоб постачальник отримав право на зменшення податкових зобов’язань, мають виконуватись певні умови.

Умова 1. Якщо внаслідок перерахунку (повернення товару) зменшується сума компенсації на користь платника податку — постачальника, то отримувач зменшує суму ПК за результатами такого податкового періоду в разі, якщо він зареєстрований як платник податку на дату коригування.

Умова 2. Постачальник має право зменшити суму податкового зобов’язання лише після реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування до податкової накладної.

Умова 3. Якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів, зокрема повернення товару постачальнику (продавцю), розрахунок коригування, складений постачальником товарів до податкової накладної, яка видана їх отримувачу — платнику ПДВ, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем товарів.

Враховуючи зазначені умови, робимо таки висновки.

Якщо втрати покупцем статусу платника ПДВ він не може зареєструвати розрахунок коригування. Крім того, він втрачає право на коригування податкового кредиту, сформованого в період його перебування у статусі платника ПДВ.

Якщо постачальник не має підстав для складання розрахунку коригування на такого покупця, то не має і підстав для коригування податкових зобов’язань.

Як платнику ПДВ подати копії документів до заяви зі скаргою на продавця/покупця до податкової декларації з ПДВ?

При допущенні продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов’язкових реквізитів податкової накладної чи порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена) податкової накладної та/або розрахунку коригування покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого продавця/покупця, та копії документів.

Таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або допущено помилки при зазначенні обов’язкових реквізитів податкової накладної та/або порушено граничні терміни реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Чи правда, що під нові штрафи за невчасну реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних підпадають також і податкові накладні/розрахунки коригування, в яких не зазначаються суми ПДВ?

Так, правда. З 23 травня встановлено нові штрафи за невчасну реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні/розрахунки коригування, в яких не зазначаються суми ПДВ, а саме:

– податкова накладна/розрахунок коригування, складених на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість;

– податкова накладна, складених на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою;

– податкова накладна, складених на умовний продаж;

– податкова накладна, складених на пропорційне віднесення сум до податкового кредиту;

– податкова накладна, складених на перевищення фактичної ціни постачання товарів/послуг.

За порушення граничного строку реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на платника податку накладається штраф в розмірі 2 відсотки обсягу постачання (без податку на додану вартість), але не більше 1020 гривень.

Крім цього, відсутність реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, якщо це порушення зазначене в податковому повідомленні-рішенні, складеному за результатами перевірки ДПС, тягне за собою накладення на платника податку штрафу в розмірі 5 відсотків обсягу постачання (без податку на додану вартість), але не більше 3400 гривень.

Чи можна поновити податковий кредит після отримання від постачальника належно оформлену податкову накладну, яку під час документальної перевірки було виключено зі складу податкового кредиту?

Платник податку не має можливості поновлення податкового кредиту після отримання від постачальників належно оформлених податкових накладних, якщо під час документальної перевірки суми ПДВ було виключено зі складу податкового кредиту за податковими накладними, оформленими з порушенням встановлених вимог.

Помилка у коді товару податкової накладної. Чи буде право на податковий кредит?

Податкова накладна, що містить помилки у коді товару згідно з Українським класифікатором зовнішньоекономічної діяльності, не дає змоги у повній мірі ідентифікувати здійснену операцію, тобто не може бути підставою для віднесення сум ПДВ, зазначених у ній, до складу податкового кредиту.

Така помилка може бути виправлена шляхом складання постачальником товару розрахунку коригування до такої податкової накладної на дату виявлення помилки та реєстрації розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За матеріалами ГУ ДПС у Тернопільській області   

ПДВ

Навігація записів

Previous Post: Як платник податків може повернути з бюджету помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов’язання та пені (крім ЄВ) та подати заяву про таке повернення (у т. ч. через Електронний кабінет)?
Next Post: Чи оподатковуються ПДВ операції з виплати страхових платежів? 

Архіви

  • Травень 2025 (12)
  • Квітень 2025 (23)
  • Березень 2025 (13)
  • Лютий 2025 (12)
  • Січень 2025 (23)
  • Грудень 2024 (7)
  • Листопад 2024 (10)
  • Жовтень 2024 (7)
  • Вересень 2024 (8)
  • Серпень 2024 (2)
  • Липень 2024 (9)
  • Червень 2024 (5)
  • Травень 2024 (12)
  • Квітень 2024 (9)
  • Березень 2024 (14)
  • Лютий 2024 (16)
  • Січень 2024 (23)
  • Грудень 2023 (15)
  • Листопад 2023 (22)
  • Жовтень 2023 (15)
  • Вересень 2023 (17)
  • Серпень 2023 (13)
  • Липень 2023 (15)
  • Червень 2023 (22)
  • Травень 2023 (29)
  • Квітень 2023 (31)
  • Березень 2023 (27)
  • Лютий 2023 (39)
  • Січень 2023 (56)
  • Грудень 2022 (42)
  • Листопад 2022 (60)
  • Жовтень 2022 (44)
  • Вересень 2022 (53)
  • Серпень 2022 (81)
  • Липень 2022 (50)
  • Червень 2022 (74)
  • Травень 2022 (91)
  • Квітень 2022 (24)
  • Березень 2022 (41)
  • Лютий 2022 (197)
  • Січень 2022 (100)
  • Грудень 2021 (102)
  • Листопад 2021 (86)
  • Жовтень 2021 (66)
  • Вересень 2021 (70)
  • Серпень 2021 (58)
  • Липень 2021 (75)
  • Червень 2021 (62)
  • Травень 2021 (50)
  • Квітень 2021 (2)

Недавні записи

  • Відеозаписи виступів лекторів спільного з ДПС України онлайн Вебінару за темою: «Податкові сервіси та звітність в Електронному кабінеті для бізнесу”, анонсу освітньо-просвітницьких заходів, безкоштовних для членів ВГО АППУ, які відбудуться в травні та червні 2025 року та Промови Віце-президента, Генерального директора ВГО АППУ Людмили Герасименко: “Не розслаблятись. Війна триває. Передчасне самозаспокоєння – це ризик. Для нас. Для наших родин. Для війська. Для країни”. 08.05.2025
  • Руслан Кравченко: ДПС на практиці доводить конструктивність співпраці з громадами 08.05.2025
  • Руслан Кравченко: ДПС працює над удосконаленням підходів до розрахунку податкового навантаження 07.05.2025
  • З початку року платники отримали 239 тис. витягів про стан розрахунків з бюджетом в електронному вигляді 05.05.2025
  • Руслан Кравченко: ДПС вперше надіслала суб’єктам господарювання повідомлення для профілактики порушень 05.05.2025

Copyright © 2025 Територіальне відділення ВГО "Асоціація платників податків України" в Харківській області .

Powered by PressBook WordPress theme