Skip to content
Територіальне відділення ВГО "Асоціація платників податків України" в Харківській області

Територіальне відділення ВГО "Асоціація платників податків України" в Харківській області

податок. ЄСВ. прибуток. ПДВ. ВЗ. земельний податок

  • Головна
  • Новини
  • Як стати членом АППУ
    • Положення про членство в АППУ
    • Положення про розмір та порядок сплати членських внесків
    • Заява на вступ
      • Заява на вступ для фізичних осіб
      • Заява на вступ для середніх та малих підприємств
      • Заява на вступ для великих платників податків
  • Наші реквізити
  • Керівництво
  • Фотогалерея
    • Вітання переможців Всеукраїнського рейтингу “Сумлінний платник податків – 2020” 02.12.2021
    • 14.09.2021 Вітання переможців рейтингу “Сумлінний платник податків 2020”
    • Семінар 12.02.2021
    • Семінар 05.02.2021
    • 04.12.2020 Вітання переможців “Рейтингу сумлінних платників податків 2019 року”
    • 01.12.2020 Вітання переможців “Рейтингу сумлінних платників податків 2019 року”
  • Рейтинг 2024
    • Про Рейтинг сумлінних платників податків
    • Заявка
    • Положення про Рейтинг
    • Крітерії оцінювання
    • Основні дати
  • Податковий календар
  • Вебінари АППУ
    • Вебінар за темою “Актуальні питання з податку на прибуток підприємств та ТЦУ” 22 лютого 2022 року
    • Відео-зйомка Вебінару Запровадження РРО/ПРРО з 01 січня 2022 року
    • 31 січня он-лайн вебінар у форматі відеоконференції на тему «АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ЗАСТОСУВАННЯ МСФЗ ПЛАТНИКАМИ ПОДАТКІВ»
  • Реквізити рахунків для сплати
  • Інформаційні листи ДПС України
    • ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ № 1/2025
    • Інформаційний лист ДПС України за № 8/2024 «Щодо окремих змін до Податкового кодексу України, внесених Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у період дії воєнного стану», щодо запровадження сплати авансових внесків з податку на прибуток підприємств та податку на доходи фізичних осіб з пунктів роздрібної торгівлі пальним та оподаткування податком на прибуток банків та інших фінансових установ»
    • Інформаційний лист № 6/2024: ДПС впроваджує Експериментальний проект
    • Інформаційний лист № 5/2024 Огляд запитів* платників податків на отримання індивідуальних податкових консультацій у сфері міжнародного оподаткування
    • Інформаційний лист № 4/2024: 30+ питань платників податків щодо звітності в режимі Дія Сіті. Частина ІІ
    • Інформаційний лист № 3/2024: Щодо окремих питань запроваджених правил про контрольовані іноземні компанії
    • Інформаційний лист № 2/2024: Вдосконалення онлайн-комунікації з платниками податків та уточнення окремих положень законодавства
    • Інформаційний лист № 1/2024: 30+ питань платників податків щодо звітності в режимі Дія Сіті
    • Інформаційний лист № 4/2023: «Повернення» на довоєнну систему оподаткування: особливості переходу 
    • Інформаційний лист № 3/2023: Особливості визначення податкових (звітних) періодів для платників податку на прибуток підприємств, які є виробниками сільськогосподарської продукції
    • ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ № 2/2023: Закон України від 12 січня 2023 року № 2888-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо платіжних послуг»
    • ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ № 1/2023 : Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень»
    • Інформаційний лист № 8/2022: Особливості провадження волонтерської діяльності платниками податків – фізичними особами у період здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації
    • Інформаційний лист № 7/2022: Оподаткування податком на прибуток благодійної та гуманітарної допомоги під час дії воєнного стану в Україні
    • Інформаційний лист № 8/2022: Особливості провадження волонтерської діяльності платниками податків – фізичними особами у період здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації
    • Інформаційний лист № 6/2022: Особливості сплати податку на прибуток при виплаті дивідендів
    • Інформаційний лист № 5/2022: Особливості оподаткування операцій з об’єктами нерухомого майна, які будуть споруджені в майбутньому
    • Інформаційний лист № 4/2022: Стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні: що відомо про Дія Сіті
    • Інформаційний лист №3/2022. Все про програмні РРО  Розділ: Брошури Та Листівки
    • Інформаційний лист № 2/2022: Нововведення Закону України від 30 листопада 2021 року № 1914-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень»  Частина 2. Адміністрування податкового боргу, перевірки
    • Інформаційний лист № 1/2022. Нововведення Закону України від 30 листопада 2021 року № 1914-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» Частина 1. Податок на прибуток підприємств
  • Toggle search form

З 17 грудня працюючі жінки мають стати на військовий облік. Інакше – штрафи 

Posted on 22.12.2021 By admin
17 грудня 2021 року набрав чинності наказ Міноборони №313. Ним затверджено перелік галузей і професій за якими працюючі жінки мають перебувати на військовому обліку. Проконтролювати це мають роботодавці; штрафи складають від 5100 до 8500 грн

17 грудня 2021 року набув чинності Перелік спеціальностей та/або професій, споріднених з відповідними військово-обліковими спеціальностями, після одержання яких жінки беруться на військовий облік військовозобов’язаних.

Перелік, затверджений наказом Міноборони від 11.10.2021 р. №313.

Зазначимо, що Згідно з ст. 28 Закону про військовий обов’язок граничний вік у запасі – до 60 років.

А цікавий він є тим, що в ньому наводиться  35 видів спеціальностей (кожна з яких є, по суті, окремою галуззю господарської діяльності). Тут є всі найбільш популярні сфери – від громадського харчування до видавництва та поліграфії .  А ще в цьому Переліку сотні професій.

Завдяки цьому на військовому обліку мають перебувати як керівництво підприємств зазначених галузей, так і працівниці робочих професій та спеціалісти. Тобто, на облік потрапить і адміністрація (і директор, і керівник відділу, і юристка, і секретарка тощо), і сама працівниця, яка має певну спеціальність та працює у певній галузі.

Наприклад, є в цьому переліку такі професії: 

  • керівники фінансових, бухгалтерських, економічних, юридичних та адміністративних підрозділів та інші керівники,
  • менеджери (управителі) з права, бухгалтерського обліку, досліджень ринку, вивчення суспільної думки, консультацій з питань комерційної діяльності та управління,
  • менеджери (управителі) з бухгалтерського обліку,
  • професіонали в галузі аудиту та бухгалтерського обліку,
  • наукові співробітники (аудит, бухгалтерський облік),
  • аудитори та кваліфіковані бухгалтери,
  • бухгалтери та касири-експерти,
  • реєстратори бухгалтерських даних.

 

Звідки все це взялося? 

Ще 24.04.2021 р. набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення окремих питань виконання військового обов’язку та ведення військового обліку». Згідно його Перехідних положень протягом 6 місяців з цієї дати КМУ та інші міністерства мали привести власну нормативну базу у відповідність до цього Закону.

Цей Закон, крім іншого, вимагав:

«Жінки, які мають спеціальність та/або професію, споріднену з відповідною військово-обліковою спеціальністю, визначеною в переліку, затвердженому Міністерством оборони України, та придатні до проходження військової служби за станом здоров’я та віком, беруться на військовий облік військовозобов’язаних».

Ось у жовтні (на шостий місяць) Міноборони і створило перелік таких споріднених спеціальностей та професій. А чинності він набрав після опублікування, яке відбулося 17 грудня.

 

І що тепер?

А тепер роботодавець має проконтролювати:

  • Наявність документів про перебування на військовому обліку не лише в чоловіків, а і в жінок, якщо вони беруться на роботу на посаду (професію) яка є в цьому Переліку
  • Щодо тих жінок, які вже працюють на цих посадах, їм варто повідомити про їх обов’язок стати на військовий облік. І перевірити виконання.

Увага! Свіжий наказ Міноборони не встановлює якихось граничних строків для його виконання. Мовчить про перехід на нові правила й інше законодавство. Тому наша порада – звернутися по консультацію до військового комісаріату за юрадресою вашого підприємства, установи або організації.


Які документи перевіряти: 

Перевірка у громадян під час прийняття на роботу (навчання) наявності військово-облікових документів (у військовозобов’язаних – військових квитків або тимчасових посвідчень, а у призовників – посвідчень про приписку до призовних дільниць) та приймання на роботу (навчання) призовників і військовозобов’язаних тільки після взяття їх на військовий облік у районних (міських) військових комісаріатах, а також у разі перебування на військовому обліку в СБУ та Службі зовнішньої розвідки визначено п. 37 Порядку №921.

Відповідно, таких самих документів слід вимагати і від вже працюючих жінок.

 

Що робити військовозобов`язаним жінкам?

Для постановки на військовий облік треба особисто прибути до військкомату.

Необхідні документи:

  • заява про взяття на військовий облік;
  • паспорт;
  • ідентифікаційний код;
  • військово-обліковий документ;
  • свідоцтво про народження дітей (якщо є);
  • рішення військово-лікарських комісій про придатність за станом здоров’я для проходження військової служби в мирний або у воєнний час (у разі наявності).

Але увесь цей перелік для звичайного випадку – коли людина змінює постійне місце проживання і, в результаті, місце військового обліку.

Тут у нас незвичний випадок – для більшості жінок обов’язок стати на військовий облік виник вперше. І військового-облікового документу в них ще немає.  Не факт, що для взяття на такий облік їм заздалегідь треба буде проходити і медкомісію.

Тому на практиці більш детальну інформацію можна отримати у військовому комісаріаті за місцем прописки або телефонуйте до кол-центру Міністерства Оборони України.

 

Що робити працедавцям?

Ось основні правила для роботодавців:

  1. Персональний облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів передбачає облік відомостей щодо таких осіб за місцем їх роботи та покладається на керівників підприємств, установ, організацій незалежно від підпорядкування і форми власності (ч. 5 ст. 34 Закону про військовий облік)
  2. Тих, хто працює за цивільно-правовими договорами, такий персональний облік не стосується (див. з цього приводу лист Міноборони від 13.11.2017 р. №321/7065)!
  3. Фізичні особи – підприємці не ведуть військовий облік своїх працівників!
  4. Керівник може перекласти обов’язок ведення військового обліку на іншого працівника (це дозволяють п. 11 та 12 Порядку №921).
  5. Персональний облік призовників і військовозобов’язаних на підприємствах, в установах та організаціях ведеться згідно з типовою формою первинного обліку №П-2 «Особова картка працівника» (далі – особова картка), затвердженою спільним наказом Держкомстату та Міноборони від 25.12.2009 р. №495/656, у розділі II якої зазначаються відомості про військовий облік.
  6. В обов’язки роботодавця входить постійне інформування районних (міських) військових комісаріатів про громадян та посадових осіб, які порушують правила військового обліку, для притягнення їх до відповідальності згідно із законом (п. 37 Порядку №921).

Увага! Нехтування цими нормами загрожує штрафами. Контроль за тим, як юрособи ведуть військовий облік, покладено на обласні та районні (міські) військові комісаріати (п. 77, 78 Порядку №921).

 

Адміністративна відповідальність

Тут є два види штрафів – на самих військовозобов’язаних, і на уповноважених осіб роботодавця:

  • За ст. 210 КУпАП встановлено штраф для самих призовників, військовозобов’язаних, резервістів за порушення правил військового обліку. За перше порушення штраф становить  від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Повторне протягом року вчинення порушення, а також вчинення такого порушення в особливий період (!) – тягнуть за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Тобто, зараз працівниці, яка не стане на військовий облік, загрожує адмінштраф від 850 грн до 1700 грн.
  • Для уповноважених осіб роботодавця (керівника або іншої уповноваженої ним особі) за порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію адмінштраф встановлює наступна стаття 210-1 КУпАП. І цей штраф вже (під час особливого періоду) становить від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Тобто, від 5100 грн до 8500 грн! 
Без категорії

Навігація записів

Previous Post: Які розміри ЄСВ та єдиного податку для ФОПів І-ІІІ груп у 2022 році?
Next Post: Чому відбувається зупинення реєстрації ПН/РК: податківці відповіли на актуальні запитання

Архіви

  • Травень 2025 (12)
  • Квітень 2025 (23)
  • Березень 2025 (13)
  • Лютий 2025 (12)
  • Січень 2025 (23)
  • Грудень 2024 (7)
  • Листопад 2024 (10)
  • Жовтень 2024 (7)
  • Вересень 2024 (8)
  • Серпень 2024 (2)
  • Липень 2024 (9)
  • Червень 2024 (5)
  • Травень 2024 (12)
  • Квітень 2024 (9)
  • Березень 2024 (14)
  • Лютий 2024 (16)
  • Січень 2024 (23)
  • Грудень 2023 (15)
  • Листопад 2023 (22)
  • Жовтень 2023 (15)
  • Вересень 2023 (17)
  • Серпень 2023 (13)
  • Липень 2023 (15)
  • Червень 2023 (22)
  • Травень 2023 (29)
  • Квітень 2023 (31)
  • Березень 2023 (27)
  • Лютий 2023 (39)
  • Січень 2023 (56)
  • Грудень 2022 (42)
  • Листопад 2022 (60)
  • Жовтень 2022 (44)
  • Вересень 2022 (53)
  • Серпень 2022 (81)
  • Липень 2022 (50)
  • Червень 2022 (74)
  • Травень 2022 (91)
  • Квітень 2022 (24)
  • Березень 2022 (41)
  • Лютий 2022 (197)
  • Січень 2022 (100)
  • Грудень 2021 (102)
  • Листопад 2021 (86)
  • Жовтень 2021 (66)
  • Вересень 2021 (70)
  • Серпень 2021 (58)
  • Липень 2021 (75)
  • Червень 2021 (62)
  • Травень 2021 (50)
  • Квітень 2021 (2)

Недавні записи

  • Відеозаписи виступів лекторів спільного з ДПС України онлайн Вебінару за темою: «Податкові сервіси та звітність в Електронному кабінеті для бізнесу”, анонсу освітньо-просвітницьких заходів, безкоштовних для членів ВГО АППУ, які відбудуться в травні та червні 2025 року та Промови Віце-президента, Генерального директора ВГО АППУ Людмили Герасименко: “Не розслаблятись. Війна триває. Передчасне самозаспокоєння – це ризик. Для нас. Для наших родин. Для війська. Для країни”. 08.05.2025
  • Руслан Кравченко: ДПС на практиці доводить конструктивність співпраці з громадами 08.05.2025
  • Руслан Кравченко: ДПС працює над удосконаленням підходів до розрахунку податкового навантаження 07.05.2025
  • З початку року платники отримали 239 тис. витягів про стан розрахунків з бюджетом в електронному вигляді 05.05.2025
  • Руслан Кравченко: ДПС вперше надіслала суб’єктам господарювання повідомлення для профілактики порушень 05.05.2025

Copyright © 2025 Територіальне відділення ВГО "Асоціація платників податків України" в Харківській області .

Powered by PressBook WordPress theme