ГУ ДПС у Вінницькій області нагадує, що Законом України від 15.03.2022 р №2120 пункт 69 розділу ХХ Податкового кодексу України доповнено новим пунктом 69.29, яким врегульовано питання підтвердження операцій платника первинними документами на період до припинення або скасування воєнного стану на території України. Зокрема, платник податків, який провадив діяльність на території населених пунктів, де проводяться (проводилися) бойові дії, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України, за місцем свого обліку подає до контролюючого органу в довільній формі повідомлення про неможливість вивезення первинних документів, підписане керівником підприємства та головним бухгалтером. В такому документі необхідно зазначити: обставини, що призвели до втрати та/або неможливості вивезення первинних документів, податкові (звітні) періоди, загальний перелік первинних документів (за можливості – із зазначенням реквізитів). Подане повідомлення є підставою для збереження витрат та/або від’ємного значення об’єкта оподаткування податком на прибуток, без наявності договірних, розрахункових, платіжних та інших первинних документів, обов’язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку. Платники податків, які подали повідомлення про втрату первинних документів, не можуть бути перевірені контролюючим органом щодо зазначених у повідомленні податкових (звітних) періодів, у тому числі після завершення дії воєнного стану.