Skip to content
Територіальне відділення ВГО "Асоціація платників податків України" в Харківській області

Територіальне відділення ВГО "Асоціація платників податків України" в Харківській області

податок. ЄСВ. прибуток. ПДВ. ВЗ. земельний податок

  • Головна
  • Новини
  • Як стати членом АППУ
    • Положення про членство в АППУ
    • Положення про розмір та порядок сплати членських внесків
    • Заява на вступ
      • Заява на вступ для фізичних осіб
      • Заява на вступ для середніх та малих підприємств
      • Заява на вступ для великих платників податків
  • Наші реквізити
  • Керівництво
  • Фотогалерея
    • Вітання переможців Всеукраїнського рейтингу “Сумлінний платник податків – 2020” 02.12.2021
    • 14.09.2021 Вітання переможців рейтингу “Сумлінний платник податків 2020”
    • Семінар 12.02.2021
    • Семінар 05.02.2021
    • 04.12.2020 Вітання переможців “Рейтингу сумлінних платників податків 2019 року”
    • 01.12.2020 Вітання переможців “Рейтингу сумлінних платників податків 2019 року”
  • Рейтинг 2024
    • Про Рейтинг сумлінних платників податків
    • Заявка
    • Положення про Рейтинг
    • Крітерії оцінювання
    • Основні дати
  • Податковий календар
  • Вебінари АППУ
    • Вебінар за темою “Актуальні питання з податку на прибуток підприємств та ТЦУ” 22 лютого 2022 року
    • Відео-зйомка Вебінару Запровадження РРО/ПРРО з 01 січня 2022 року
    • 31 січня он-лайн вебінар у форматі відеоконференції на тему «АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ЗАСТОСУВАННЯ МСФЗ ПЛАТНИКАМИ ПОДАТКІВ»
  • Реквізити рахунків для сплати
  • Інформаційні листи ДПС України
    • ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ № 1/2025
    • Інформаційний лист ДПС України за № 8/2024 «Щодо окремих змін до Податкового кодексу України, внесених Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у період дії воєнного стану», щодо запровадження сплати авансових внесків з податку на прибуток підприємств та податку на доходи фізичних осіб з пунктів роздрібної торгівлі пальним та оподаткування податком на прибуток банків та інших фінансових установ»
    • Інформаційний лист № 6/2024: ДПС впроваджує Експериментальний проект
    • Інформаційний лист № 5/2024 Огляд запитів* платників податків на отримання індивідуальних податкових консультацій у сфері міжнародного оподаткування
    • Інформаційний лист № 4/2024: 30+ питань платників податків щодо звітності в режимі Дія Сіті. Частина ІІ
    • Інформаційний лист № 3/2024: Щодо окремих питань запроваджених правил про контрольовані іноземні компанії
    • Інформаційний лист № 2/2024: Вдосконалення онлайн-комунікації з платниками податків та уточнення окремих положень законодавства
    • Інформаційний лист № 1/2024: 30+ питань платників податків щодо звітності в режимі Дія Сіті
    • Інформаційний лист № 4/2023: «Повернення» на довоєнну систему оподаткування: особливості переходу 
    • Інформаційний лист № 3/2023: Особливості визначення податкових (звітних) періодів для платників податку на прибуток підприємств, які є виробниками сільськогосподарської продукції
    • ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ № 2/2023: Закон України від 12 січня 2023 року № 2888-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо платіжних послуг»
    • ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ № 1/2023 : Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень»
    • Інформаційний лист № 8/2022: Особливості провадження волонтерської діяльності платниками податків – фізичними особами у період здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації
    • Інформаційний лист № 7/2022: Оподаткування податком на прибуток благодійної та гуманітарної допомоги під час дії воєнного стану в Україні
    • Інформаційний лист № 8/2022: Особливості провадження волонтерської діяльності платниками податків – фізичними особами у період здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації
    • Інформаційний лист № 6/2022: Особливості сплати податку на прибуток при виплаті дивідендів
    • Інформаційний лист № 5/2022: Особливості оподаткування операцій з об’єктами нерухомого майна, які будуть споруджені в майбутньому
    • Інформаційний лист № 4/2022: Стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні: що відомо про Дія Сіті
    • Інформаційний лист №3/2022. Все про програмні РРО  Розділ: Брошури Та Листівки
    • Інформаційний лист № 2/2022: Нововведення Закону України від 30 листопада 2021 року № 1914-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень»  Частина 2. Адміністрування податкового боргу, перевірки
    • Інформаційний лист № 1/2022. Нововведення Закону України від 30 листопада 2021 року № 1914-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» Частина 1. Податок на прибуток підприємств
  • Toggle search form

Загальні правила складання «шапки» ПН 

Posted on 21.11.2022 By admin
Коли і як складати ПН? Як заповнювати дату і порядковий номер ПН? Як заповнювати рядок «код»? Які нюанси заповнення ПН філіями?

Попри війну платники ПДВ, які не довели до 30 вересня неспроможність виконувати податковий обов’язок, зобов’язані складати і реєструвати ПН в ЄРПН. А за несвоєчасну реєстрацію на платників ПДВ чекають штрафи.

А тепер нагадаємо правила заповнення ПН.

Обов’язкові реквізити ПН

Згідно з п. 201.1 ПКУ у податковій накладній зазначають в окремих рядках такі обов’язкові реквізити:

а) порядковий номер податкової накладної;

б) дату складання податкової накладної;

в) повну або скорочену назву, зафіксовану в статутних документах юрособи, або прізвище, ім’я та по батькові фізособи, зареєстрованої як платник ПДВ, — продавця товарів/послуг;

г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства — платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку, додатково зазначають числовий номер такої філії (структурного підрозділу);

д) повну або скорочену назву, зафіксовану в статутних документах юрособи, або прізвище, ім’я та по батькові фізособи, зареєстрованої як платник ПДВ, — покупця (отримувача) товарів/послуг;

е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;

є) ціну постачання без урахування податку;

ж) ставку податку та відповідну суму податку у цифровому значенні;

з) загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;

і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг — код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перші цифри відповідного коду;

й) індивідуальний податковий номер.

За п. 2 Порядку №1307 податкову накладну та додатки до неї складають в електронній формі.

Усі податкові накладні підлягають реєстрації в ЄРПН у порядку, встановленому КМУ, та за формою, чинною на день такої реєстрації.

Податкову накладну заповнюють державною мовою.

Усі графи податкової накладної, що мають вартісні показники, заповнюють у гривнях із копійками, крім випадків, визначених Порядком №1307.

Реквізити заголовної частини податкової накладної, які містять цифрові значення (дата складання, порядковий номер, номер філії (структурного підрозділу)), не мають містити жодних інших знаків та символів.

Рядок «код» ПН

У рядку «код» податкової накладної зазначають ознаку джерела податкового номера відповідно до реєстру, якому належить податковий номер особи:

1 — Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України (ЄДРПОУ);

2 — Державний реєстр фізичних осіб — платників податків (ДРФО);

3 — реєстраційний (обліковий) номер платника податків, який присвоюється контролюючими органами (для платників податків, які не включені до ЄДРПОУ);

4 — серію (за наявності) та номер паспорта (для фізосіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають позначку у паспорті).

Підкреслимо!

Код «3» стосується таких продавців / покупців:

— уповноважені особи договорів про спільну діяльність на території України без створення юридичної особи при взятті на облік договору згідно з Порядком №1588;

— управителі майна при взятті на облік договорів управління майном згідно з Порядком №1588;

— інвестори (оператори) за угодами про розподіл продукції;

— виконавці проєктів (програм) міжнародної технічної допомоги та представництва донорських установ в Україні;

— іноземні дипломатичні представництва та консульські установи;

— іноземні компанії, організації, утворені відповідно до законодавства інших держав, у разі взяття їх на облік у ДПС.

Рядок «код» заповнюють у разі заповнення рядка «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» податкової накладної.

Рядок «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» податкової накладної, передбачений для заповнення даних щодо отримувача (покупця), заповнюють у разі постачання товарів/послуг платнику ПДВ та у разі складання податкової накладної відповідно до пункту 10 Порядку №1307.

Дата складання та порядковий номер ПН

Податкову накладну складають на дату виникнення податкових зобов’язань постачальника (продавця), крім випадків, передбачених ПКУ та Порядком №1307.

Дату складання податкової накладної проставляють цифрами у такій послідовності: день місяця (дві цифри), місяць (дві цифри), рік (чотири цифри). Але крапки, коми та інші розділові знаки в даті складання податкової накладної не проставляють.

Порядковий номер податкової накладної містить лише цифрові значення (не повинен містити літер чи інших символів) та складається з двох частин:

— у першій частині (до знака дробу) — порядковий номер;

— у другій частині (після знака дробу) — код, що передбачає здійснення операцій за видами діяльності, визначеними у пункті 16-1.3 статті 16-1 Закону «Про державну підтримку сільського господарства України» (з 2022 року сільгоспвиробники вже не складають окремих ПН), або код, що передбачає складання податкової накладної оператором інвестору за багатосторонньою угодою про розподіл продукції.

У першій частині порядкового номера податкової накладної зазначають цифровий номер, який відповідає послідовному номеру складеної платником податкової накладної протягом певного періоду.

Облік (нумерація) складених податкових накладних ведеться платником ПДВ у довільних формі та порядку.

Не допускається складання платником ПДВ за однією датою податкових накладних з однаковим порядковим номером.

Порядковий номер податкової накладної не може починатися на «0».

Платники ПДВ у разі здійснення операцій з постачання товарів, базою оподаткування для яких установлено максимальні роздрібні ціни, складають окремі податкові накладні та зазначають у другій частині порядкового номера такої податкової накладної код «6».

У клітинках порядкового номера податкової накладної, що не заповнюються, нулі, прочерки та інші знаки чи символи не проставляють.

Податківці свого часу наголошували: якщо платник ПДВ протягом однієї доби склав дві або більше податкових накладних з однаковим номером, друга та наступні податкові накладні з таким номером не можуть бути зареєстровані в ЄРПН.

Порядковий номер ПН на операції філій платника ПДВ

Якщо податкову накладну складає філія чи інший структурний підрозділ платника податку, що фактично є від імені головного підприємства — платника податку стороною договору, у рядку «Номер філії постачальника (продавця)» зазначають числовий номер такої філії (структурного підрозділу).

Якщо товари/послуги постачаються філії (структурному підрозділу) платника податку, що фактично є від імені головного підприємства (покупця) стороною договору, то під час складання податкової накладної в рядку «Номер філії отримувача (покупця)» зазначають числовий номер такої філії (структурного підрозділу), а в рядках «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» та «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» — дані головного підприємства — платника податку.

Якщо податкову накладну заповнює сам платник податку, номер філії чи структурного підрозділу не наводить. І нулі, прочерки та інші знаки чи символи не проставляє.

Нюанси заповнення назви продавця та покупця

Згідно з пп. «в» та «д» п. 201.1 ПКУ у ПН зазначають в окремих рядках повну або скорочену назву, зафіксовану в статутних документах юрособи, або прізвище, ім’я та по батькові фізособи, зареєстрованої як платник ПДВ, — продавця товарів/послуг та повну або скорочену назву, зафіксовану в статутних документах юрособи, або прізвище, ім’я та по батькові фізособи, зареєстрованої як платник ПДВ, — покупця (отримувача) товарів/послуг.

Тож якщо обов’язкові реквізити податкової накладної, які стосуються повної або скороченої назви продавця та покупця, відповідають назві, зафіксованій у статутних документах таких осіб, але розмір літер (великі/малі) назви не збігається, то податкова накладна визнається дійсною.

Типи причин у ПН у разі ненадання їх отримувачам

За п. 8 Порядку №1307 під час складання податкових накладних, особливості заповнення яких викладено у пунктах 10 — 15 Порядку, у верхній лівій частині таких накладних у графі «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини» ставлять «X» та зазначають тип причини:

01 — Складена на суму збільшення компенсації вартості поставлених товарів/послуг (для податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пункті 13 Порядку №1307);

02 — Складена на постачання неплатнику податку;

03 — Складена на постачання товарів/послуг у рахунок оплати праці фізичним особам, які перебувають у трудових відносинах із платником податку;

04 — Складена на постачання у межах балансу для невиробничого використання;

05 — Складена у зв’язку з ліквідацією основних засобів за самостійним рішенням платника податку;

06 — Складена у зв’язку з переведенням виробничих основних засобів до складу невиробничих;

07 — Складена на операції з вивезення товарів за межі митної території України;

08 — Складена на постачання для операцій, які не є об’єктом оподаткування податком на додану вартість;

09 — Складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість;

10 — Складена з метою визначення при анулюванні реєстрації платника податку податкових зобов’язань за товарами/послугами, необоротними активами, суми податку за якими були включені до складу податкового кредиту та не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності;

11 — Складена за щоденними підсумками операцій;

12 — Складена на постачання неплатнику, в якій зазначається назва покупця (для податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пункті 10 цього Порядку);

13 — Складена у зв’язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності;

14 — Складена отримувачем (покупцем) послуг від нерезидента;

15 — Складена на суму перевищення бази оподаткування, визначеної відповідно до статей 188 і 189 Податкового кодексу України, над фактичною ціною постачання.

В інших випадках у верхній лівій частині податкової накладної тип причини не зазначають (нулі, прочерки та інші знаки чи символи не проставляють).

ПДВ

Навігація записів

Previous Post: 21 листопада – останній день звітування за жовтень
Next Post: Щодо змін до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних

Архіви

  • Травень 2025 (13)
  • Квітень 2025 (23)
  • Березень 2025 (13)
  • Лютий 2025 (12)
  • Січень 2025 (23)
  • Грудень 2024 (7)
  • Листопад 2024 (10)
  • Жовтень 2024 (7)
  • Вересень 2024 (8)
  • Серпень 2024 (2)
  • Липень 2024 (9)
  • Червень 2024 (5)
  • Травень 2024 (12)
  • Квітень 2024 (9)
  • Березень 2024 (14)
  • Лютий 2024 (16)
  • Січень 2024 (23)
  • Грудень 2023 (15)
  • Листопад 2023 (22)
  • Жовтень 2023 (15)
  • Вересень 2023 (17)
  • Серпень 2023 (13)
  • Липень 2023 (15)
  • Червень 2023 (22)
  • Травень 2023 (29)
  • Квітень 2023 (31)
  • Березень 2023 (27)
  • Лютий 2023 (39)
  • Січень 2023 (56)
  • Грудень 2022 (42)
  • Листопад 2022 (60)
  • Жовтень 2022 (44)
  • Вересень 2022 (53)
  • Серпень 2022 (81)
  • Липень 2022 (50)
  • Червень 2022 (74)
  • Травень 2022 (91)
  • Квітень 2022 (24)
  • Березень 2022 (41)
  • Лютий 2022 (197)
  • Січень 2022 (100)
  • Грудень 2021 (102)
  • Листопад 2021 (86)
  • Жовтень 2021 (66)
  • Вересень 2021 (70)
  • Серпень 2021 (58)
  • Липень 2021 (75)
  • Червень 2021 (62)
  • Травень 2021 (50)
  • Квітень 2021 (2)

Недавні записи

  • Посилання для підключення до спільного з ГУ ДПС у м.Києві 14.05.2025 року онлайн Вебінару за темами, які є найбільш поширені серед платників податків 12.05.2025
  • Відеозаписи виступів лекторів спільного з ДПС України онлайн Вебінару за темою: «Податкові сервіси та звітність в Електронному кабінеті для бізнесу”, анонсу освітньо-просвітницьких заходів, безкоштовних для членів ВГО АППУ, які відбудуться в травні та червні 2025 року та Промови Віце-президента, Генерального директора ВГО АППУ Людмили Герасименко: “Не розслаблятись. Війна триває. Передчасне самозаспокоєння – це ризик. Для нас. Для наших родин. Для війська. Для країни”. 08.05.2025
  • Руслан Кравченко: ДПС на практиці доводить конструктивність співпраці з громадами 08.05.2025
  • Руслан Кравченко: ДПС працює над удосконаленням підходів до розрахунку податкового навантаження 07.05.2025
  • З початку року платники отримали 239 тис. витягів про стан розрахунків з бюджетом в електронному вигляді 05.05.2025

Copyright © 2025 Територіальне відділення ВГО "Асоціація платників податків України" в Харківській області .

Powered by PressBook WordPress theme