Skip to content
Територіальне відділення ВГО "Асоціація платників податків України" в Харківській області

Територіальне відділення ВГО "Асоціація платників податків України" в Харківській області

податок. ЄСВ. прибуток. ПДВ. ВЗ. земельний податок

  • Головна
  • Новини
  • Як стати членом АППУ
    • Положення про членство в АППУ
    • Положення про розмір та порядок сплати членських внесків
    • Заява на вступ
      • Заява на вступ для фізичних осіб
      • Заява на вступ для середніх та малих підприємств
      • Заява на вступ для великих платників податків
  • Наші реквізити
  • Керівництво
  • Фотогалерея
    • Вітання переможців Всеукраїнського рейтингу “Сумлінний платник податків – 2020” 02.12.2021
    • 14.09.2021 Вітання переможців рейтингу “Сумлінний платник податків 2020”
    • Семінар 12.02.2021
    • Семінар 05.02.2021
    • 04.12.2020 Вітання переможців “Рейтингу сумлінних платників податків 2019 року”
    • 01.12.2020 Вітання переможців “Рейтингу сумлінних платників податків 2019 року”
  • Рейтинг 2024
    • Про Рейтинг сумлінних платників податків
    • Заявка
    • Положення про Рейтинг
    • Крітерії оцінювання
    • Основні дати
  • Податковий календар
  • Вебінари АППУ
    • Вебінар за темою “Актуальні питання з податку на прибуток підприємств та ТЦУ” 22 лютого 2022 року
    • Відео-зйомка Вебінару Запровадження РРО/ПРРО з 01 січня 2022 року
    • 31 січня он-лайн вебінар у форматі відеоконференції на тему «АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ЗАСТОСУВАННЯ МСФЗ ПЛАТНИКАМИ ПОДАТКІВ»
  • Реквізити рахунків для сплати
  • Інформаційні листи ДПС України
    • ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ № 1/2025
    • Інформаційний лист ДПС України за № 8/2024 «Щодо окремих змін до Податкового кодексу України, внесених Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у період дії воєнного стану», щодо запровадження сплати авансових внесків з податку на прибуток підприємств та податку на доходи фізичних осіб з пунктів роздрібної торгівлі пальним та оподаткування податком на прибуток банків та інших фінансових установ»
    • Інформаційний лист № 6/2024: ДПС впроваджує Експериментальний проект
    • Інформаційний лист № 5/2024 Огляд запитів* платників податків на отримання індивідуальних податкових консультацій у сфері міжнародного оподаткування
    • Інформаційний лист № 4/2024: 30+ питань платників податків щодо звітності в режимі Дія Сіті. Частина ІІ
    • Інформаційний лист № 3/2024: Щодо окремих питань запроваджених правил про контрольовані іноземні компанії
    • Інформаційний лист № 2/2024: Вдосконалення онлайн-комунікації з платниками податків та уточнення окремих положень законодавства
    • Інформаційний лист № 1/2024: 30+ питань платників податків щодо звітності в режимі Дія Сіті
    • Інформаційний лист № 4/2023: «Повернення» на довоєнну систему оподаткування: особливості переходу 
    • Інформаційний лист № 3/2023: Особливості визначення податкових (звітних) періодів для платників податку на прибуток підприємств, які є виробниками сільськогосподарської продукції
    • ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ № 2/2023: Закон України від 12 січня 2023 року № 2888-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо платіжних послуг»
    • ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ № 1/2023 : Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень»
    • Інформаційний лист № 8/2022: Особливості провадження волонтерської діяльності платниками податків – фізичними особами у період здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації
    • Інформаційний лист № 7/2022: Оподаткування податком на прибуток благодійної та гуманітарної допомоги під час дії воєнного стану в Україні
    • Інформаційний лист № 8/2022: Особливості провадження волонтерської діяльності платниками податків – фізичними особами у період здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації
    • Інформаційний лист № 6/2022: Особливості сплати податку на прибуток при виплаті дивідендів
    • Інформаційний лист № 5/2022: Особливості оподаткування операцій з об’єктами нерухомого майна, які будуть споруджені в майбутньому
    • Інформаційний лист № 4/2022: Стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні: що відомо про Дія Сіті
    • Інформаційний лист №3/2022. Все про програмні РРО  Розділ: Брошури Та Листівки
    • Інформаційний лист № 2/2022: Нововведення Закону України від 30 листопада 2021 року № 1914-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень»  Частина 2. Адміністрування податкового боргу, перевірки
    • Інформаційний лист № 1/2022. Нововведення Закону України від 30 листопада 2021 року № 1914-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» Частина 1. Податок на прибуток підприємств
  • Toggle search form

Облік доходів/витрат ФОПами ІІІ групи ЄП 

Posted on 16.01.202316.01.2023 By admin
Мінфін затвердив типову форму обліку доходів і витрат ФОПами — платниками єдиного податку третьої групи, які є платниками ПДВ, та Порядок її ведення.

Ще з 1 січня 2022 року Законом №1914 було внесено зміни до п. 296.1 ПКУ. Згідно з ними фізособи-«єдинники» ІІІ групи (платники ПДВ) ведуть облік доходів і витрат за типовою формою та в порядку, що встановлені Мінфіном. Про це ми докладно розповіли.

При цьому у нормі зазначено, що ФОПи — платники єдиного податку III групи ведуть облік доходів і витрат від виробництва та реалізації власної сільськогосподарської продукції окремо від обліку доходів і витрат від здійснення інших видів підприємницької діяльності. Облік доходів та витрат можна вести в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через електронний кабінет.

До затвердження нової форми ФОПи — платники ЄП, які є платниками ПДВ, вели книгу обліку доходів і витрат у довільній формі шляхом помісячного відображення доходів і витрат.

Наказом №405 затверджено типову форму, за якою здійснюється облік доходів і витрат фізособами-«єдинниками» ІІІ групи, які є платниками ПДВ, та Порядок її ведення.

Цей наказ набрав чинності з дня його опублікування в «Офіційному віснику України» — 03.01.2023. Тобто з 3 січня вже треба вести облік доходів і витрат у новій формі. На жаль, так, перші два дні цього року потрапляють ще до старої книги обліку. Проте в новій книзі записи треба буде вести наростаючим підсумком.

Увага: перехідне правило!

У разі ведення нової типової форми протягом податкового (звітного) періоду записи в ній продовжуються наростаючим підсумком, а попередня типова форма залишається у платника податку.

Загальні правила

Типова форма ведеться на вибір платника податку в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через електронний кабінет.

Якщо платник податку обрав ведення типової форми в паперовому вигляді, записи у ній виконує розбірливо, кульковою ручкою темного кольору. Виправлення вносить шляхом нового запису (з відображенням від’ємного або додатного значення), який засвідчує своїм підписом.

Якщо платник податку веде облік доходів і витрат в електронному вигляді, він зобов’язаний вести таку форму у форматі EXCEL, крім випадку ведення обліку доходів і витрат в електронній формі засобами електронного кабінету.

У разі ведення обліку доходів і витрат в електронній формі через е-кабінет слід мати відповідний ЕЦП. Після його отримання платник здійснює операції з ведення обліку доходів і витрат безкоштовно.

У типовій формі, яка ведеться в електронному вигляді, у тому числі засобами електронного кабінету, допускається виправлення помилок або коригування шляхом доповнення рядка, в якому відображається від’ємне або додатне значення.

Записи у типовій формі виконують за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід, окремо про кошти, що надійшли на поточний рахунок платника податку та/або отримані готівкою, фактично безоплатно отримані товари (роботи, послуги) та понесені витрати, зокрема оплачені придбані товари (роботи, послуги), виплачена заробітна плата, сплачений єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування тощо.

Типова форма зберігається у платника податку протягом 3 років після закінчення звітного періоду, в якому зроблено останній запис.

Дані типової форми платник податку заповнює у гривнях із копійками та використовує для заповнення декларації.

Якщо платник податку веде облік доходів і витрат в е-вигляді, він зобов’язаний на вимогу ДПС надати засвідчену належним чином електронну копію обліку доходів і витрат або паперову копію оригіналу електронного документа обліку доходів і витрат.

І ще. Платники податку не включають до витрат і доходів суми податку на додану вартість, що входять до ціни придбаних або проданих товарів (робіт, послуг).

Порядок ведення обліку доходів

Платник податку вносить до типової форми відомості, за якими здійснюється облік доходів і витрат, у такому порядку: на першому аркуші типової форми зазначає: прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), реєстраційний номер облікової картки платника податків чи серію (за наявності) або номер паспорта (для осіб, які за релігійними переконаннями відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають позначку в паспорті).

У розділі I «Доходи» типової форми:

— у графі 1 зазначають дату запису. Записи ведуть у хронологічному порядку;

— у графах 2 — 7 відображають дохід від провадження господарської діяльності, що оподатковується за ставкою, визначеною підпунктом 1 пункту 293.3 ПКУ, без податку на додану вартість;

— у графі 2 — отриману суму коштів за продані товари, виконані роботи, надані послуги протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (окремо в готівковій та безготівковій), матеріальній або нематеріальній формі;

— у графі 3 — суму повернутих коштів за продані товари, виконані роботи, надані послуги та/або передплати;

— у графі 4 — скориговану суму доходу за продані товари, виконані роботи, надані послуги на суму повернутих коштів за продані товари, виконані роботи, надані послуги, що розраховується як різниця граф 2 і 3;

— у графі 5 — вартість безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), наданих платникові податку згідно з договорами дарування та іншими договорами, укладеними згідно із законодавством, за якими не передбачено грошової або іншої компенсації вартості таких товарів (робіт, послуг) чи їх повернення, а також вартість товарів, переданих платникові податку на відповідальне зберігання і використання ним;

— у графі 6 — суму кредиторської заборгованості, за якою минув строк позовної давності;

— у графі 7 — суму, отриману від реалізації власної сільськогосподарської продукції;

— у графі 8 — загальну суму доходу як суму граф 4, 5, 6 і 7;

— у графах 9 і 10 — вид та суму доходу, що оподатковується за ставкою 15% відповідно до підпунктів 1, 3, 4 пункту 293.4 статті 293 глави 1 розділу XIV Кодексу.

Порядок ведення обліку витрат

У розділі II «Витрати» типової форми:

— у графі 1 зазначають дату запису. Записи ведуть у хронологічному порядку;

— у графах 2 і 3 — витрати, пов’язані з придбанням товарів (робіт, послуг) без податку на додану вартість, у тому числі суми, що сплачуються згідно з договором постачальникові (продавцю), за мінусом непрямих податків; суми ввізного мита; суми непрямих податків у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг), які не відшкодовуються платникам податку; транспортно-заготівельні витрати; інші витрати, безпосередньо пов’язані з придбанням товарів (робіт, послуг) і доведенням їх до стану, в якому вони придатні для використання із запланованою метою;

— у графі 4 — суму витрат на оплату праці у разі використання праці найманих осіб;

— у графі 5 — суму сплаченого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;

— у графі 6 — суму витрат від виробництва власної сільськогосподарської продукції;

— у графі 7 — суму інших витрат, понесених у зв’язку з провадженням госпдіяльності платника податку, зокрема витрат на зв’язок, сплату орендних та комунальних платежів тощо;

— у графі 8 — загальну суму витрат на провадження господарської діяльності як суму граф 3, 4, 5, 6 і 7.

ЄП

Навігація записів

Previous Post: До уваги платників податків – фізичних осіб: стартувала деклараційна кампанія – 2023
Next Post: Несписаний податковий борг

Архіви

  • Травень 2025 (12)
  • Квітень 2025 (23)
  • Березень 2025 (13)
  • Лютий 2025 (12)
  • Січень 2025 (23)
  • Грудень 2024 (7)
  • Листопад 2024 (10)
  • Жовтень 2024 (7)
  • Вересень 2024 (8)
  • Серпень 2024 (2)
  • Липень 2024 (9)
  • Червень 2024 (5)
  • Травень 2024 (12)
  • Квітень 2024 (9)
  • Березень 2024 (14)
  • Лютий 2024 (16)
  • Січень 2024 (23)
  • Грудень 2023 (15)
  • Листопад 2023 (22)
  • Жовтень 2023 (15)
  • Вересень 2023 (17)
  • Серпень 2023 (13)
  • Липень 2023 (15)
  • Червень 2023 (22)
  • Травень 2023 (29)
  • Квітень 2023 (31)
  • Березень 2023 (27)
  • Лютий 2023 (39)
  • Січень 2023 (56)
  • Грудень 2022 (42)
  • Листопад 2022 (60)
  • Жовтень 2022 (44)
  • Вересень 2022 (53)
  • Серпень 2022 (81)
  • Липень 2022 (50)
  • Червень 2022 (74)
  • Травень 2022 (91)
  • Квітень 2022 (24)
  • Березень 2022 (41)
  • Лютий 2022 (197)
  • Січень 2022 (100)
  • Грудень 2021 (102)
  • Листопад 2021 (86)
  • Жовтень 2021 (66)
  • Вересень 2021 (70)
  • Серпень 2021 (58)
  • Липень 2021 (75)
  • Червень 2021 (62)
  • Травень 2021 (50)
  • Квітень 2021 (2)

Недавні записи

  • Відеозаписи виступів лекторів спільного з ДПС України онлайн Вебінару за темою: «Податкові сервіси та звітність в Електронному кабінеті для бізнесу”, анонсу освітньо-просвітницьких заходів, безкоштовних для членів ВГО АППУ, які відбудуться в травні та червні 2025 року та Промови Віце-президента, Генерального директора ВГО АППУ Людмили Герасименко: “Не розслаблятись. Війна триває. Передчасне самозаспокоєння – це ризик. Для нас. Для наших родин. Для війська. Для країни”. 08.05.2025
  • Руслан Кравченко: ДПС на практиці доводить конструктивність співпраці з громадами 08.05.2025
  • Руслан Кравченко: ДПС працює над удосконаленням підходів до розрахунку податкового навантаження 07.05.2025
  • З початку року платники отримали 239 тис. витягів про стан розрахунків з бюджетом в електронному вигляді 05.05.2025
  • Руслан Кравченко: ДПС вперше надіслала суб’єктам господарювання повідомлення для профілактики порушень 05.05.2025

Copyright © 2025 Територіальне відділення ВГО "Асоціація платників податків України" в Харківській області .

Powered by PressBook WordPress theme