23 грудня на черговому засіданні КМУ було прийнято рішення про внесення змін до Порядку №1165 щодо блокування ПН та РК. Відповідна інформація міститься у пості Тараса Мельничука.

Зазначимо, що ці зміни мають запрацювати, на жаль, не одразу після опублікування відповідної постанови КМУ, а аж через 15 к.д. після цього. Принаймні, так вказав Железняк у своєму пості.

А це говорить про те, що у ДПС поки є підстави продовжувати блокувати ПН…

 

Що буде змінено в Порядку?

Наразі ще немає тексту затвердженої постанови. Але у фінальній версії проєкту Постанови КМУ було передбачено:

1. Запровадити разову автоматичну реєстрацію податкових накладних / розрахунків коригування, що були зупинені у період з 14.10.2022 до дати набрання чинності запропонованими змінами до Постанови №1165, якщо у таких податкових накладних / розрахунках коригування зазначені операції з кодами товарів згідно з УКТ ЗЕД та/або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що відображені у таблицях даних платника податку, за якими прийнято рішення про врахування.

2. Внести зміни до Порядку зупинення, затвердженого Постановою №1165, а саме:

1) розширити ознаки безумовної реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, зокрема, виключити з моніторингу:

  • податкові накладні, в яких обсяг постачання не перевищує 5 тис. гривень;
  • розрахунки коригування, в яких абсолютне значення суми коригування на зменшення/збільшення суми компенсації не перевищує 5 тис. гривень.

Водночас обсяг операцій у поточному місяці за такими податковими накладними / розрахунками коригування не перевищує 500 тис. гривень;

2) змінити форми додатка 4 до Порядку зупинення «Рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку», додатка 6 до Порядку зупинення «Рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість» та додатка 7 до Порядку зупинення «Рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість» шляхом зазначення у відповідних полях рішень детальної інформація, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТ ЗЕД /ДКПП/ умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції;

3) встановити, що у разі виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, на підставі рішення комісії регіонального рівня або рішення суду автоматично виключати з переліку ризикових його контрагентів з урахуванням встановлених умов;

4) встановити, що критерії ризиковості платника податку стосовно неподання податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди та неподання фінансової звітності за останній звітний період застосовуватимуться з урахуванням можливості/неможливості подання такої звітності в умовах воєнного стану (пп. 69.1 ПКУ);

5) запровадити довідник кодів податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Такий довідник визначається ДПС та затверджується відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному вебсайті ДПС;

6) розширити показник пункту 1 позитивної податкової історії платника податку на додану вартість щодо одночасного виконання умов досягнення обсягів постачання за поточний період, зокрема, збільшити вимоги до обсягу постачання з 500 тис. грн до 1 млн грн та на одного отримувача з 50 тис. грн до 100 тис. гривень;

7) доповнити показник, за яким визначається позитивна податкова історія для сільськогосподарських підприємств, умовою, за якої ним зможуть скористатися платники податку, які перебувають на спрощеній системі оподаткування четвертої групи та якими сплачено податкові зобов’язання з єдиного податку в повному обсязі та у строки, передбачені законодавством;

8) пом’якшити критерії ризиковості здійснення операцій шляхом:

  • виключення умови щодо відсутності у таблиці даних платника податку на додану вартість товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Реєстрі;
  • доповнення коефіцієнта націнки 1,5 у формулу визначення залишку товару, в межах якого можна реєструвати розрахунок коригування на зменшення суми податкових зобов’язань;
  • встановлення, що не вважатиметься ризиковою операція, за якою складено розрахунок коригування за операціями з постачання електричної енергії, природного газу, теплової енергії.